Informacja zwrotna – jest to tak olbrzymi temat, że pewnie możnaby o nim napisać książkę. Książki nie napiszę, ale postaram się przybliżyć różne jego aspekty.

Kiedy warto wykorzystać informację zwrotną?

Dobrze zastosowana informacja zwrotna przynosci korzyści właściwie w każdej sytuacji. Dlatego jeśli masz kontakt z innymi ludźmi, to warto wracać do tego tekstu tak często jak to możliwe.

Jest wiele szkół dawania informacji zwrotnej (z ang. feedback). Dlatego przeanalizuję różne modele, tak abyś mógł zastosować te, które będą Ci pasowały najbardziej.

Co to jest FUKO?

Model od którego zaczynamy

Fuko w przykładach

 

Aby jeszcze lepiej zrozumieć ten model przeczytaj przykłady FUKO

FUKO – przykłady

Fakty: W tym projekcie zostały użyte tylko dwa zdjęcia, (na osiem) na których są przedstawione osoby pracujące u nas w zespole.

Uczucia: Czuję, że proporcje są zachwiane.

Konsekwencje: Tak mała ilość może powodować, że ten projekt będzie wyglądał jakby zdjęcia były z banku zdjęć, a przez to cały projekt będzie mniej wiarygodny.

Oczekiwania: Chciałbym abyś użył, minimum 4 zdjęć, na których są osoby, pracujące w naszym zespole.

 

Fakty: Wczoraj po południu obiecałeś, że spotkasz się z klientem. Wieczorem, klient napisał do mnie, że nie było żadnego kontaktu z Twojej strony.

Uczucia: Poczułem się bardzo nieswojo w tej sytuacji.

Konsekwencje: Musiałem się tłumaczyć przed klientem nie znając dokładnego powodu.

Oczekiwania: Chciałbym abyś dotrzymywał słowa, a jeśli z jakiegoś powodu nie będzie to możliwe, informował mnie o sytuacji, tak abym miał pełną wiedzę na dany temat.

 

POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY